BOB VAN DER BURG

EXTRA MENUREGEL: MARKETING-TRIBUNE JAN VAN BUUREN *
MARKETING TRIBUNE BOB VAN DER BURG * GROTE PAUL HUF INITIATIEF  * TERUG

Nieuwstribune Bob van der Burg

Bob van der Burg

BOB VAN DER BURG volgde de oprichter van Marketing Tribune Jan van Buuren op als hoofdredacteur, het reclamevakblad dat 30 jaar geleden NieuwsTribune heette  Een blad opzetten was één, het redigeren twéé. Zo vond Van Buuren Van der Burg. Zij moesten vechten tegen bestaande monopoly-concurrent Adformatie, dat zij qua marktpositie wisten te evenaren.

Later werd BOB VAN DER BURG een succesvol ondernemer en auteur van twee verhalenbundels plus een roman. Hij stichtte een schrijversschool en is van plan met Grote Paul Galerie een copywriting-, zeg maar kortschrijvers cursus voor fotofilmers van de grond te tillen. Zij hebben belang bij verhalen leren maken. Oneliners en korte teksten om hun concepten te kunnen formuleren. In scenario’s en storyboards te denken. Denk aan Drs. P, hij was eens copywriter, kortschrijver bij Unilever. Samen met Willem Duys.

(Sonny Lips, webmaster)